Tuesday 10 June 2008

Aku dan Soccer Kid













Yang gambar terang tu elok keje bank jer!

Oi! Road to Euro: Soccer Kid. Best beb! Lincah, semangat dan bertenaga. Itulah yang aku ingin sampaikan kepada peminat bolasepak Malaysia. Kita tinggalkan player2 senior Malaysia yang lembik itu. Kalau boleh kita abaikan mereka dari persada bolasepak Malaysia. Bukan apa beb, ahad lepas aku tengok Soccer Kid vs Vassel Kobe dari Jepun, budak2 kecik ni main macam nak rebut Piala Asia. Dengan gaya 360, drible ala2 Ronaldinho, focusing diorg memang harus dipertengahkan. Tolonglah jangan diabaikan. Tolong abaikan Hardi Jaafar dan Hairuddin Omar. Diorg berdua ni memang patut dilupakan sepanjang zaman.

Masa tengah lepak dengan Toyol dan Angah. Kami memuji habis-habisan kt budak Soccer Kid ni dan kami termenung sekejap dengan Bolasepak Malaysia. Sampaikan si Toyol terus telan panadol. Pening tak beb? Gua memang pening. Member aku cakap, tak silapnya ada 5 player terbaik masa perlawanan menentang Vassel Kobe dan dapat habuan menyaksikan perlawanan akhir EURO 08. Aku terpikir sejenak, apakah rugi utk 5 orang player yang terbaik dihantar training luar dari tanah lembah klang ni? Tak kisah la, rasanya tak payahla asyik nak hantar kat Old Trafford jer... sikit2 Old Trafford. Bukannya boleh hebat bila training kat situ... Kita cuba hantar budak2 ni training kat Asia dulu... paling best pun maybe Jepun ker? Atau kita kerapkan friendly match budak2 soccer kid dengan kelab2 asia? Try beb... tolong la!

Mana tau midfielder Shahrul Hakim, striker Aidil Iskandar and defender Irfan Zakaria wakili West Brom ker? Stoke Ke? Derby ker? Cukup la. Ada gak darah melayu yang mewarnai bolasepak Eropahkan. Kerajaan kita banyak duit beb! Melimpah-limpah! Cuba peruntukkan utk lima orang player soccer kid dalam seorng dalam RM200k. 5 player baru RM1juta beb. Kita hantar diorg training kat sana atau masukkan Akademi Bolasepak diluar negara. Aku berani kerat jari, antara 5 org ni, mesti sangkut 2-3 orang. Macam Lionel Messi, dia ni Argentina tapi masuk akademi Barcelona. Kemungkinan
midfielder Shahrul Hakim, striker Aidil Iskandar and defender Irfan Zakaria akan beraksi di La Liga ker? mana tau beb... tuah ayam di kaki, tuah manusia?

Aku rasa pihak2 tertentu harus bertindak cepat. Jangan biarkan budak2 cili padi tu bertindak sendiri.

p/s: Mcmana kalau aku dapat anak lelaki? Maybe aku try cari kerja kat Lyon ker? Stuttgart ke?

No comments: