Thursday 5 June 2008

Aku dan Bola



oi! aku buat ni sebenarnya untuk bola jer, tapi lagi 3 hari EURO nak start. Kerajaan Pak Lah (bukan Kerajan Malaysia tau!) dah buat pasal dgn rakyat. Semua tau pasal ni. MINYAK! Ketidak perikemanusiaan telah menjadikan harga minyak naik sampai 78sen... so jadilah RM2.70/liter. Masa aku tengok berita semalam, Pak Lah dengan senyum mengumumkan harga minyak naik! Bila tengok muka Pak Lah jer terus aku 'MIGRAIN'. So, benda dah jadi. Aku cuba sedaya upaya aku nk hilangkan memikir pasal MINYAK ni, aku 'tune' kepala aku pikir pasal bola lak!

Yeahhh! Football... Bola ni memang dari aku kecik lagi jadi permainan aku dulu. Dari sekolah rendah, menengah seterusnya ke Kolej! Masa lepak dengan member2 pun, mesti cerita pasal bola... benci kelab tu la, f**k player tu la, player transfer la sampai kadang2 dgn isteripun aku cerita pasal bola. Syukur jugak dapat member2 yang suka cerita pasal bola. Adalah jugak yang member kaki bangku... tapi diorg still lagi support bola! Itu yang best!!! Bola ni kira, kalau nk bersatu tu... inilah sukannya. Yang paling best kalau aku kuar jalan2, bila ternampak orang pakai jersey club lain (aku sememangnya Liverpool) mula la berangin jer!

Lu'lu' pun tau papa dia suka bola. Dia boleh cam logo2 bola macam Adidas, Liverpool ni. Bila dia ternampak jer, nanti dia menjerit PAPA! PAPA!. Isteri aku pun spotting bila aku lepak sampai pagi pasal tengok bola. Bila balik dari tengok bola jer pagi2 subuh, isteri aku mesti tanya... Liverpool menang ke bang? Tapi tahun ni aku kecewa sikit disebabkan Liverpool tewas! Ah! next season gua mau tunjuk pada penyokong2 ARSENAL, MANU & Chelsea. We are still the best of EUROPE! Kat opis pun, gua mesti bergaduh dengan Joe Arsenal pasal bola. Tapi biasa la tu, kutuk mengutuk tapi tak amik hati.

Kalau tengok bola ramai2 pun, kadang2 sampai dah jadi hati kering. Dah tak kira perasaan orang lain. Ermmm... kalau nak citer pasal bola, memang tak habis, tapi gua nk jugak citer pasal bola gak. Apa lagi erkkk?

No comments: